ثبت ازدواج بی نظمی و اختلافات را کاهش می دهد



ایسنا / همدان یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: “ثبت ازدواج به عنوان یک الزام می تواند بی نظمی ها و تفاوت های ایجاد شده بین افراد و شبهات ناشی از آنها را کاهش داده و از بین ببرد.”

سعید دانشخواه در گفت وگو با ایسنا ، اظهار کرد: ثبت ازدواج نشان دهنده تهیه سند و شواهد است و بین زوجین ، مرزها ، مختصات ، شرایط ، شرایط حاکم بر آن محدود ، محدود و تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه در آموزه های دینی ما ازدواج را امری مقدس می دانند ، گفت: نه تنها در اسلام ، بلکه در همه ادیان ادیان واقعی ، کتابهای مقدس ازدواج مقدس بوده و از جایگاه ویژه ای برخوردارند و برخی پیروان این ادیان رویکرد متناقضی به داده های خدا دارند. ” با این حال ، به طور کلی ، ازدواج همیشه در بین همه ادیان و مذاهب از جایگاه والایی برخوردار بوده است.

دانشخواه با بیان اینکه در قرآن و همچنین روایات و احادیث معتبر پیامبر اسلام و ائمه اطهار (ع) ازدواج رنگ و بوی دیگری به خود گرفت ، اظهار داشت: وقوع ازدواج مد نظر است.

وی یکی از الزامات مربوط به ازدواج را اجباری شدن ثبت این رویداد و آثار و مزایای ثبت این رویداد دانست و گفت: با ثبت ازدواج ، موضوع ازدواج امنیت روانی و روحی و حسی را ایجاد می کند. امنیت افراد جامعه با ثبت ازدواج ، این موضوع از محدوده کلمات و اظهارات بدون سند خارج نمی شود.

دانشخواه یکی از مزایای ثبت ازدواج را که شاید مهمترین آن باشد ، دانستن و آگاهی طرفین ازدواج در مورد حقوق ، وظایف ، اختیارات و وظایف ناشی از ازدواج دانست و گفت: در حالی که آنها می توانند شروع و زندگی مشترک خود را با این موضوع ادامه دهند و آن را با این اظهارات حفظ کنند ، ثبت ازدواج مستلزم به رسمیت شناختن حقوق هر دو طرف قرارداد (همسران) و نیاز آنها به رعایت این حقوق است. به

وی خاطرنشان کرد: عدم ثبت ازدواج نمی تواند این حقوق و اختیارات را توضیح داده و به رسمیت بشناسد. شرّی را که در اعراب در دوران قبل از اسلام رایج بود از او دور کنید.

این دانشجو به مزیت دیگر ثبت ازدواج اشاره کرد و گفت: همانطور که وقوع قرارداد ازدواج و تشکیل زندگی مشترک زیر مجموعه ای از رعایت تشریفات است و طی چندین مرحله ، در نتیجه این قرارداد را شکست و زندگی مشترک را پایان داد. تابع تشریفات خاصی خواهد بود. ” ثبت ازدواج و در نظر گرفتن حقوق و حقوق طرفین ، اجازه پایان زندگی مشترک ، که قبل از اسلام فقط در حوزه اختیارات شوهر بود ، در مواردی برای زن.

وی افزود: ثبت ازدواج می تواند با شرایطی به نام شرایط در طول قرارداد همراه باشد که می تواند امتیازات و اهرم های خاصی را برای طرفین به ویژه همسر به همراه داشته باشد. از جمله این شرایط می توان به حق انتخاب مسکن ، حضانت فرزندان برای همسر و … اشاره کرد که همه آنها زیرمجموعه ثبت رویداد ازدواج هستند.

وکیل پایه یک دادگاه با بیان اینکه تعهد طرفین ، به ویژه زن و شوهر ، برای رعایت تشریفات و مراحل مختلف جدایی و طلاق ، می تواند به عنوان یک امتیاز تلقی شود ، اظهار کرد: در این مدت و در این مراحل ، طرفین ممکن است میانجیگری کنند. و میانجیگری بزرگان خانواده ، بستگان و آشنایان که مایل به ادامه زندگی مشترک هستند و تصمیم خود را برای جدایی رها می کنند.

وی ادامه داد: به طور کلی با ثبت ازدواج ، حقوق و وظایف زوجین به رسمیت شناخته شده و ضمانت اجرایی برای عدم رعایت آنها تعیین می شود و به عنوان اهرم تعادل می توان این شرایط را در ثبات و حفظ زندگی مشترک “

این دانشجو در مورد زن و شوهری که می توانند ثبت نام ازدواج خود را لغو کنند ، اظهار داشت: ثبت ازدواج یکی از الزامات طرفین است ، به این معنی که طبق قوانین کشور ، رویداد ازدواج باید در دفاتر رسمی در مقابل ثبت شود. همان زوجی که ازدواج خود را ثبت کرده اند. ” با استفاده از این و به عنوان یکی از آثار ثبت ازدواج ، می توانند در موارد خاص این ازدواج را لغو کنند.

وی با بیان اینکه در موارد خاص و محدود ، زوجین می توانند این ازدواج را فسخ کنند ، گفت: اگر ازدواج ثبت شده بدون رضایت طرفین باشد یا زن بدون اجازه پدر و سرپرست ازدواج کرده باشد باطل تلقی می شود. رضایت به این معناست که هر یک از طرفین بدون اکراه یا اجبار به اراده خود ازدواج کرده اند.

این وکیل خاطرنشان کرد: در برخی موارد مشاهده می شود که برخی از ازدواج های ثبت شده در نتیجه بی میلی یا اجبار یا در نتیجه فریب و فریب طرفین رخ می دهد. ما یک آیین نامه (قانونی در قانون مجازات اسلامی) داریم که بر اساس آن اگر هر یک از همسران طرف مقابل خود را از داشتن شغل ، موقعیت ، موقعیت و غیره فریب دهند و ازدواج بر اساس این ویژگیها و ویژگیها باشد ، انجام جرم و مجازات دارد و ازدواج منحل خواهد شد.

وی به مورد دیگری اشاره کرد که در آن زوجین می توانند ثبت ازدواج خود را لغو کنند و گفت: نقض هر یک از زوجین ، به ویژه زوجین ، از شرایط مندرج در مفاد قرارداد در طول ازدواج ، یکی از این موارد است ، مورد دیگر اگر یک زن مسلمان با یک مرد اگر یک غیر مسلمان ازدواج کند ، این ازدواج باطل است و البته ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه چگونه خود مجنون و خردسال می توانند ازدواج خود را ثبت کنند ، گفت: فردی که از نظر عقل مشکل دارد ، یعنی فردی که دیوانه است ، شرایط عمومی و شرایط لازم برای ثبت نام را ندارد. ازدواج به این دلیل که مجنون به کسی گفته است ممکن است آنها اختلال روانی داشته باشند و قصد ندارند قدرت محض داشته باشند یا متزلزل باشند ، بنابراین چنین شخصی نمی تواند به هیچ وجه ازدواج کند و ازدواج یکی از مهمترین و مهمترین قراردادهای ویژه

دانشخواه ادامه داد: بنابراین مجنون ، چون نمی تواند بین خوب و بد تمایز قائل شود ، یا اراده و قصد او متزلزل است ، یا اصلاً قصدی ندارد ، نمی تواند مستقیماً در ازدواج عمل کند ، و فردی که خردسال است مانند یک دیوانه آنها شرایط عمومی واجد شرایط بودن را ندارند ، واجد شرایط بودن لازم نیست و هیچ قانونی برای انعقاد قرارداد ازدواج وجود ندارد.

“فردی که از نظر جسمی و البته ذهنی و عقلی خردسال است ، هنوز به مرحله ای نرسیده است که بتواند ماهیت ازدواج را درک کند و به گفته روانشناسان جزئی ، به دلیل عدم درک صحیح و سازگار از وقایع ، از آنها انتظار می رود در مسائل مهم و سازنده مانند ازدواج درست و کامل عمل کنند و این نقص ها و چالش های ملموس با اساس و فلسفه ازدواج و تشکیل زندگی مشترک و خانواده در تضاد آشکار است.

دانشخواه اظهار داشت که در هر صورت قوانین مربوطه کشورمان بر اساس آموزه های اسلام ، سن بلوغ دختر و پسر را مشخص کرده است ، البته بر اساس سال قمری ، به ترتیب 15 و 9 سال کامل قمری. بر اساس سال شمسی تعیین می شود و 18 سال در نظر گرفته می شود.

وی در پایان گفت: “حال اگر دختری به سن بلوغ و به ویژه 18 سالگی رسیده باشد ، اگر باکره باشد و برای اولین بار قصد ازدواج داشته باشد ، باید مجدداً از پدرش اجازه بگیرد. پدر اجازه نمی دهد دختر باکره ازدواج کند مگر در موارد خاص که باید حکم دادگاه صادر شود.

انتهای پیام

سایت خبری دانش آموزان ایران
دانش آموزان ایران
https://iranstuds.ir/blog/search-engine-optimization/
www.iranstuds.ir/blog/search-engine-optimization/
https://iranstuds.ir
www.iranstuds.ir
iranstuds.ir
iranstuds