هیدروپلانینگ: – اخبار جهان


هیدروپلانینگ:

هنگام بارندگی شدید ، یا اندکی پس از آخرین باران ، یک لایه آب سطح جاده را می پوشاند.

در این زمان ، اگر سرعت خودرو زیاد باشد و آج لاستیک کمتر از میزان آبی باشد که از زیر و روی آنها عبور می کند ، لاستیک ها نمی توانند تمام آب را حذف کنند ، بنابراین مقداری آب در سطح جاده جلویی چرخ ماشین در برابر حرکت لاستیک ها جمع شده و مقاومت می کند ، در این صورت تایر روی مقدار کمی آب شناور می شود و در جاده نمی چرخد. به این شرایط آب سواری می گویند.

میزان بارگیری در آب به متغیرهای زیادی بستگی دارد ، از جمله وزن خودرو ، اندازه و نوع لاستیک ، عملکرد آنها ، میزان باران و آب جمع آوری شده در خیابان و حتی نوع آسفالت ، اما به طور کلی ، جاده ای با آسفالت خوب ، در باران معمولی و اگر جاده استاندارد و با شیب عرضی مناسب ، با لاستیک های مناسب باشد ، معمولاً تا 90 کیلومتر در ساعت سوار آب نمی شویم ، اما در شرایط واقعی ، احتمالاً نه سطح جاده و نه عملکرد لاستیک ما نه بارندگی ، آنها آنقدر با ما همکاری نخواهند کرد و من شخصاً با یکی از اتومبیل های داخلی با سرعت 50 کیلومتر در ساعت سوار شده ام ، بنابراین توصیه های رانندگی زیر باران را به عنوان یک شوخی تلقی نکنید.

رانندگی با خودرو به چه معناست؟

• مهم نیست که اتومبیل شما چه ارزشی دارد یا چه سیستم ایمنی دارد… ، به محض اینکه مقدار آب در جاده از عمق آج بیشتر شود لاستیک ممکن است دچار کم آبی بدن شده باشید.

علائم و پیامدهای سوار شدن بر آب چیست؟

با وقوع پدیده سوار بر آب ، ناگهان متوجه ایجاد نیرویی مقاوم در برابر حرکت خودرو می شویم ، همچنین سواری ماشین بسیار روان خواهد بود ، گاهی اوقات خودرو به یک طرف منحرف می شود و گاهی فرمان خودرو به طور کامل کاهش می یابد صفر در این حالت ، هرگونه واکنش شتابزده راننده می تواند به انحراف خودرو از مسیر و ایجاد تصادف کمک کند.

این ممکن است برای تعداد کمی از رانندگان اتفاق بیفتد ، اما همیشه درصد بالایی از این تعداد کم منجر به تصادف می شود ، زیرا اکثر رانندگان در این شرایط آمادگی کنترل خودرو را ندارند ، علاوه بر این ، برخلاف Gliding در هوای برفی ، هنگام بارندگی. ، معمولاً سرعت خودروها با رانندگی در جاده ای کاملاً خشک کمی متفاوت است و این عامل شدت انحراف و لغزش خودروها را در مقایسه با زمان برف دوچندان می کند.

بنابراین همیشه به میزان آب سطح جاده توجه کنید تا علل این رویداد را شناسایی کرده و سرعت کافی را برای جلوگیری از این مشکل کاهش دهید. ممکن است در یک پیچ متوجه شوید که جهت حرکت خودرو تابعی از فرمان نیست.

یکی دیگر از راه های تشخیص احتمال هجوم آب بررسی آثار لاستیک در آینه وسط خودرو است. همیشه باید بتوانید خطوط باقی مانده را مشاهده کنید چرخ ماشیندر صورت امکان سعی کنید در خط ایجاد شده توسط ماشین جلو حرکت کنید (در حالی که فاصله طولی مناسب و ایمن را حفظ می کنید) ، با این کار به چرخ های جلو خودرو اجازه می دهید تا آب را حرکت داده و لاستیک های اتومبیل خود را کار کنند. آسان تر.

چه باید کرد؟

همیشه بهتر است از درمان جلوگیری شود ، در این مورد نیز بهترین کار این است که از لغزش جلوگیری شود ، هرگز رانندگی نکنید تا دچار لغزش شویم.

بهترین راه این است که از رانندگی با سرعت کم خودداری کنید. راننده حرفه ای بدون مشکل رانندگی می کند تا مسافران هرگز در طول سفر احساس ناراحتی نکنند. برای حرفه ای بودن ، هنگام رانندگی از قبل برنامه ریزی کنید ، با دقت نگاه کنید و به آرامی حرکت کنید.

فراموش نکنید که لغزندگی زمانی اتفاق می افتد که جاده لغزنده است ، اما آیا جاده لغزنده است یا خیر ، تنها دلیل لغزندگی اشتباه راننده است. اما اگر اشتباه کنیم و پدیده آب سواری رخ دهد ، چگونه می توانیم به شرایط عادی بازگردیم؟

وقتی متوجه عدم تعادل و شناوری شدید در خودرو می شوید ، بدترین اتفاق ممکن از دست دادن اعتماد به نفس و کنترل و سپس ترمزگیری است ، در این صورت باید منطقی و صبورانه عمل کنید و سعی کنید دوباره کنترل حرکت خودرو را به دست آورید. از هرگونه واکنش عجولانه اجتناب کنید و تمام مراحل لازم برای کنترل خودرو را به آرامی و با آرامش انجام دهید ، در این موارد سعی کنید با کاهش گاز و نه با ترمز کردن ، سرعت خودرو را کاهش دهید. کنترل کنید ، بدانید که هرچه سرعت شما کندتر باشد ، برای شما راحت تر است.

برای کنترل بیشتر لغزشها و لغزشهایی که در سرعتهای بالاتر از 60-70 کیلومتر در ساعت رخ می دهد ، فرمان دقیق ، بدون اتلاف وقت و محاسبه مورد نیاز است و انجام موفقیت آمیز این امر از عهده بسیاری از رانندگان خارج است. به

به طور کلی ، بیش از حد و کم سرعت دو نوع اصلی مشکلات لغزنده جاده ها هستند. برای کنترل بیش از حد سرعت ، سعی کنید از جابجایی بیشتر وزن خودرو به جلو جلوگیری کنید و سعی کنید با هدایت خودرو در جهت عقب ، خودرو را هدایت کنید. ماشین می لغزد ، بررسی کنید.

به عنوان مثال ، اگر قسمت عقب اتومبیل شما به راست کشیده شود ، می توانید چرخ ها را نیز به راست بچرخانید. اگر ماشین مستقیم حرکت می کند ، فرمان را نیز مستقیم نگه دارید.

اما برای مقابله با کم سواری کار کمی سخت تر است ، هنگامی که خودرو دچار کم کاری می شود ، تنها راه حل این است که سعی کنید وزن بیشتری را به محور جلو خودرو منتقل کنید ، برای انجام این کار ، ابتدا به آرامی پدال گاز را رها کنید و سپس ، در صورت لزوم ، خیلی آهسته به پدال ترمز فشار وارد کنید ، به طور کلی ، سعی کنید چسبندگی را به چرخ های جلو خودرو (خودروهای دیفرانسیل جلو) با بازی با قدرت موتور (پدال گاز) بازگردانید و در مرحله بعدی ، به آرامی فرمان به جهت خودرو بپیچید (نه جهت مورد نظر) تا به آرامی به چسبندگی لازم برسید ، فقط امیدوارم فضا و زمان کافی برای این فرآیند داشته باشید.

مراقب باشید در تمام این لحظات خونسردی و تمرکز خود را حفظ کنید ، مقدار مورد نیاز برای چرخاندن فرمان متناسب با میزان و سرعت سر خوردن عقب خودرو است. یک لغزش جزئی نیاز به حرکت جزئی فرمان دارد.

هنگام استفاده از پدال ترمز و کلاچ باید بسیار مراقب باشید و وسواس داشته باشید ، ترمز ناگهانی می تواند باعث انتقال نادرست وزن خودرو شود و شرایط را دشوارتر کند.

همچنین توجه داشته باشید که اغلب همزمان با اصلاح مسیر و بازگشت خودرو به مسیر درست ، ماشین تمایل زیادی به انحراف مجدد از طرف مقابل خواهد داشت ، بنابراین در آخرین لحظه سرعت فرمان را تنظیم کرده و آماده مقابله با انحراف بعدی است.

همچنین از تعویض دنده ، شتاب ناگهانی و فشار زیاد روی پدال گاز در آن لحظات خودداری کنید.

هنگام نزدیک شدن به پیچ ها ، طوری عمل کنید که قبل از ورود به پیچ ها به سرعت دلخواه برسید….

در موضوع کالا به مشاوران و کارشناسان ما بپیوندید.

سایت خبری دانش آموزان ایران
دانش آموزان ایران
https://iranstuds.ir/blog/search-engine-optimization/
www.iranstuds.ir/blog/search-engine-optimization/
https://iranstuds.ir
www.iranstuds.ir
iranstuds.ir
iranstuds